login | klant wordenwinkelwagen: 
[leeg]
Waarom Giggotickets?
  • 100% authentieke tickets
  • Geen verborgen kosten
  • Jarenlange ervaring
  • Uitstekende service
  • Velig (Internationaal) bestellen & betalen
  • Geen wachtrijen!
  • 100% aankoopgarantie

Lees meer
nieuwsbrief
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws bij Giggotickets.nl

E-mailadres:
 
Gegevens
Giggotickets

Telefoon 085-3035342
Alleen bereikbaar tijdens werkdagen
Bij drukte, mail ons!

FACEBOOK
TWITTER

KVK 22048748
BTW NL1475.70.104.B01

 Home > faq veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen | Giggotickets.nl


Algemene Vragen
Wat is een wederverkoper?
Een wederverkoper van tickets is een verkoper die kaarten verhandeldt die reeds doorverkocht zijn. Een wederverkoper van tickets is niet de eerste (primaire) aanbieder (promotor of organisator) van het ticket en maakt geen deel uit van officiële verkooppunten.

Wat is exact een doorverkocht ticket?
Een doorverkocht ticket is een ticket waarvan de koper op Giggotickets niet de eerste koper van de kaart is.

Waarom kan ik bij jullie al boeken voor de voorverkoop?
Wij betrekken onze tickets uit ons betrouwbare netwerk van vaste leveranciers en kunnen daarom ook voor de start van een voorverkoop van een evenement uw reservering garanderen. Dit betekent dus niet dat Giggotickets uw kaarten al in handen heeft, maar dat u een gegarandeerde reservering plaatst zodat Giggotickets voor u de kaarten regelt nadat deze officieel in de verkoop zijn gegaan.

Annuleren in de bedenktermijn, kan dit?
Nee, anders dan bij andere online aankopen is er geen wettelijke bedenktermijn van toepassing bij het kopen tickets voor evenementen. De koop en verkoop van tickets valt onder de uitzonderingsbepaling als opgenomen in artikel 7:46i lid 3BW die ziet op tijdsgebonden producten. Ten aanzien van deze tijdsgebonden producten is bepaald dat ze (vanwege hun tijdsgebonden karakter) niet geretourneerd kunnen worden. U kunt dit nalezen op de website van de ACM - Autoriteit Consument en Markt.

Verkopen jullie ook rolstoelplaatsen?
Nee, wij verkopen geen rolstoelplaatsen. Indien u op zoek bent naar rolstoelplaatsen dan adviseren wij u om contact op te nemen met de locatie waar het evenement zal plaats vinden.

Waarom betaal ik Servicekosten?
De servicekosten van Giggotickets zijn ter dekking van verzending en handling van uw order.

Vragen over Bestellen
Hoe kan ik tickets bestellen?
Boeken van kaarten bij Giggotickets is eenvoudig, snel en veilig. Het bestelproces bestaat uit 4 stappen. Uw order is definitief als u deze hebt bevestigd en een betaalmethode hebt geselecteerd in onze beveiligde omgeving.
  1. Kies de kaarten voor het evenement dat u wenst te bezoeken. Maak gebruik van onze zoekfunctie bovenaan de website of gebruik de duidelijke overzichten onderaan de website. Klik op “details”, kies de categorie, het aantal en klik op bestellen. De geboekte kaarten staan in uw winkelmandje.
  2. Voer uw bestaande account gegevens in of meld u aan als nieuwe klant bij Giggotickets en klik op “volgende”.
  3. Op deze pagina ziet u de complete order, controleer deze op juistheid en klik op “volgende”.
  4. U komt in onze beveiligde betaalomgeving waar u direct kunt betalen met bijvoorbeeld iDeal, een overboeking, Paypal, Mistercash of Direct-Ebaking. U maakt uw keuze uit de beschikbare betaalmethoden en bevestigd de betaling. De laatste pagina geeft weer wat de status op dat moment van uw order is en uw boeking is compleet!
Note: U ontvangt tevens een bevestiging van uw order per e-mail. Controleer altijd of deze mail is aangekomen of terecht is gekomen in uw Spam-filter. Indien u geen bevestiging hebt ontvangen, neem direct contact op met onze Klantenservice.

Wat is de categorie indeling van tickets?
Giggotickets hanteert verschillende ticketcategorieën, waarvan dit de meest voorkomende zijn:
Staanplaatsen: Met deze kaart krijgt u een staanplaats voor een evenement.
Toegangskaarten: Met deze kaart krijgt u algemene toegang tot het evenement.
Zitplaatsen (zonder specificatie): Met deze kaart krijgt u in zitplaats waarbij geen categorie beschikbaar is omdat een gevarieerd aanbod is.
Zitplaatsen Arenavloer: Met deze kaart verkrijgt u zitplaatsen die doorgaans op de begane grond zich bevinden, veelal recht voor het podium.
Zitplaatsen lange Zijde: Dit zijn zitplaatsen die zich bevinden op de tribune gelegen aan de lange zijdes van de locatie.
Zitplaatsen korte zijde: Dit zijn zitplaatsen die zich bevinden op de tribune gelegen aan de korte zijde van de locatie. De korte zijde is bijvoorbeeld in geval van voetbalwedstrijd, achter het doel.
Zitplaatsen eerste ring: Dit zijn zitplaatsen die zich bevinden in de tribunes op de eerste ring van de locatie. Dit is in een stadion de ring die het dichts bij de grond is.
Zitplaatsen tweede ring: Dit zijn zitplaatsen die zich bevinden op de tweede ring van de locatie. Dit is in de meeste stadions de bovenste ring van de tribunes.
Weekendkaarten en dagkaarten: Deze kaarten geven u toegang per weekend of dag. Veelal zijn dit kaarten voor festivals. U dient er rekening mee te houden dat in geval van weekendkaarten er geen campingplaats of overnachting bij de plaats zit. Deze dient u zelf elders te boeken.

Indien u twijfelt over kunt u het beste vóór het plaatsen van uw boeking contact opnemen met onze Klantenservice. Zij vertellen u graag wat er bij een bepaald soort kaart is inbegrepen en wat de verschillende kaartsoorten inhouden.

Waar kom ik precies te zitten?
Als u tickets voor een specifiek vak hebt besteld, ontvangt u uiteraard tickets in dit vak. De toewijzing van zitplaatsen binnen een categorie wordt bepaald op basis van binnenkomst en aantal. Uw boeking dient volledig afgerond en betaald te zijn binnen 7 dagen na reservering. Het is op dit moment niet mogelijk om tijdens het bestellen een exacte plaatst te kiezen. Zitplaatsen zijn bij elkaar en kunnen verdeeld zijn over verschillende plaatsen binnen de categorie.

Wat is het verschil tussen zitplaatsen categorie 1 en 2?
Giggotickets is wederverkoper van tickets. Hierdoor is het niet altijd mogelijk om een exacte aanduiding te geven van vak, rij of stoelnummers. Wij nemen niet altijd de categorie-indeling over van organisatoren, tenzij anders staat vermeld. Onder zitplaatsen categorie 1 vallen veelal de tickets die in de onderste helft van de locatie zich bevinden. Onder zitplaatsen categorie 2 vallen veelal de tickets die in de bovenste helft van de locatie zich bevinden.
Note: Stel een organisator biedt de kaarten aan in verschillende 6 zitplaatsrangen, dan vallen de categorie 1 zitplaatsen binnen de rangen 1, 2 en 3. De categorie 2 zitplaatsen vallen dan binnen de rangen 4, 5 en 6.

Zijn geboekte zitplaatsen naast elkaar?
Wij streven ernaar om alle zitplaatsen binnen 1 order naast elkaar te plaatsen. De ervaring leert ons dat dit in veel gevallen geen probleem is, mits het niet om een reservering gaat voor een hoog aantal tickets. Giggotickets garandeert zitplaatsen bij elkaar. In onfortuinlijke gevallen is het soms helaas niet anders mogelijk dan dat uw tickets zich niet naast elkaar bevinden. Wij zullen er in dat geval voor zorgen dat de zitplaatsen zo dicht mogelijk bij elkaar in de buurt zijn. Gelukkig is dit eerder een uitzondering dan feit en zijn wij voor boekingen meestal in staat om kaarten naast elkaar te plaatsen.

Vragen over Betalen
Via welke betaalmethoden kan ik betalen?
U kunt bij Giggotickets op verschillende manieren betalen. De meest gebruikte en door veel klanten als meest prettige ervaren is in Nederland betalen via iDeal. Daarnaast accepteren wij ook betalingen via MisterCash, Paypal en Direct-Ebanking. Ook kunt u gebruik maken van de traditionele overboeking, dit kan Nationaal maar ook Internationaal. Al onze betalingen verlopen in een beveiligde omgeving. U ziet dan ook altijd het SSL Secure slotje voor het adres van pagina tijdens het betalen van uw order.

Kan ik mijn creditcard gebruiken om te betalen?
Nee, wij ondersteunen geen creditcards. Wel kunt u via de aangebode betaalmethode Paypal gebruik maken van uw creditcard voor de betaling.

Kan ik per iDeal betalen bij jullie?
Ja, u kunt bij Giggotickets betalen met iDeal. Kies in het betaalmenu de optie "iDeal" en kies uw eigen bank. Volg de instructies op uw scherm en uw boeking verloopt snel en veilig.

Kan ik de betaling per Bank overschrijven?
Ja, dit kan. Kies in het betaalmenu tijdens het plaatsen van u order voor de optie "Overboeking of Bankoverschrijving" en u kunt zelf de betaling overmaken volgens de aangewezen instructies op het scherm. U dient vooraf rekening te houden dat een overboeking enige tijd in beslag neemt voordat deze zal zijn bijgeschreven bij Giggotickets. Wij adviseren daarom indien mogelijk gebruik te maken van iDeal, Paypal (ondersteund met creditcards) of Mistercash.

Kan ik betalen met Acceptgiro of Machtiging?
Nee, wij ondersteunen geen acceptgiro of een eenmalige machtiging. U kunt wel gebruik maken van iDeal, Paypal (ondersteund met creditcards), Mistercash, Direct-Ebanking of de traditionele Overboeking.

Vragen over Reserveren
Waarom staat er een andere naam afgedrukt op mijn ticket?
Giggotickets is wederverkoper van tickets voor diverse evenementen. Wij kopen onze kaarten in binnen een groot netwerk van leveranciers. De kaarten die u hebt ontvangen zijn reeds doorverkocht. De naam die u op de kaart ziet staan is de naam van de eerste koper. De gegevens van de eerste koper dienen wel op de kaart te blijven staan. Iedere kaart heeft een eigen unieke barcode waarmee de geldigheid van de kaart en uw toegang tot het evenement gegarandeerd is.

Waarom staat er een andere prijs op de kaart dan het bedrag wat ik betaalde?
Giggotickets is wederverkoper van tickets voor diverse evenementen. Wij kopen onze kaarten in binnen een netwerk van betrouwbare leveranciers. De prijs die u betaald heeft voor uw tickets is tot stand gekomen door marktwerking, waarna we op onze inkoopprijs een mark-up rekenen. Omdat de inkoopprijs vaak hoger ligt dan de kostprijs van het ticket is onze verkoopprijs ook hoger. De prijs die u heeft betaald vertegenwoordigen de kosten en moeite tot het verkrijgen van de tickets. Het kan in sommige gevallen ook voorkomen dat tickets voor een minder populair evenement bij ons goedkoper worden aangeboden dan de prijs die staat afgedrukt op de kaart.

Hoe weet ik dat mijn kaart of e-ticket geldig is?
Giggotickets levert alleen originele en daarmee geldige tickets voor evenementen. De tickets worden door ons in de originele staat geleverd. Dit betekend dat in veel gevallen de oorspronkelijke kostprijs en de naam van de eerste koper nog staat vermeld op de kaart. De tenaamstelling van de door u ontvangen tickets doen niets aan aan de geldigheid van uw kaart. De unieke barcode die op iedere kaart staat afgedrukt zullen u toegang geven tot het evenement. Doordat wij elke kaart controleren kunnen wij garanderen dat uw ontvangen kaart uniek is en er geen dubplicaten in omloop zijn. U bent dus de enige die beschikking heeft over de door u ontvangen kaarten. Heeft u nog vragen over uw ontvangen kaart? Neem dan altijd alleen contact op met Giggotickets. Onze Klantenservice staat u graag te woord.

Het evenement is verplaatst, wat nu?
In enkele gevallen wordt een evenement verplaatst door verschillende redenen vanuit de organisatie. Indien een evenement wordt verplaatst bent u gehouden de nieuwe datum te accepteren. U bent zelf verantwoordelijk zich op de hoogte te stellen van eventuele verplaatsing van het evenement. Neem altijd in geval van twijfel of vragen contact op met onze Klantenservice, zij kunnen u informatie verstrekken rondom een verplaatst evenement. Helaas gaan we niet over tot restitutie van betaling bij een verplaatst evenement.

Wat te doen bij een afgelast evenement?
Soms komt het voor dat een evenement volledig wordt afgelast en niet verplaatst naar een andere datum. Indien een evenement wordt afgelast vergoed Giggotickets de door u betaalde prijs van de tickets, op voorwaarde dat u de toegangsbewijzen (aangetekend) retour zal zenden aan Giggotickets binnen twee weken na bekendmaking van annulering van het event. De vergoeding wordt binnen 90 dagen door Giggotickets overgemaakt op uw geregistreerde rekeningnummer. U bent zelf verantwoordelijk zich op de hoogte te stellen indien een evenement is afgelast. Neem altijd in geval van twijfel of vragen contact op met onze Klantenservice, zij kunnen u informatie verstrekken rondom een afgelast evenement.

Kan ik mijn order annuleren?
Orders zijn bindend en kunnen helaas niet geannuleerd worden. De Wet Koop op Afstand waarbij de koper het recht heeft op ontbinding van de koop binnen 14 werkdagen zonder opgave van redenen, is niet van toepassing omdat tickets vallen onder bederfelijke goederen in verband met verbondenheid van executiedatum.

Ik wil graag mijn order wijzigen, kan dit?
Nee, wij kunnen helaas uw order niet wijzigen. Wel kunnen wij in sommige gevallen extra kaarten aan uw order toevoegen. Gelieve in dit geval contact op te nemen met onze Klantenservice.

Ik heb geen bevestiging gehad van mijn reservering?
Als u een order hebt geplaatst bij Giggotickets maar binnen 10 minuten geen bevestiging hierover heeft ontvangen in uw mailbox, raden wij u aan om eerst te controleren of de mail niet in uw Spam-filter terecht is gekomen. Mocht dit niet het geval zijn dan raden wij u aan om spoedig contact op te nemen met onze Klantenservice. Onze Klantenservice bekijkt samen met u wat er mogelijk fout is gegaan, meestal is het niet nodig om een nieuwe order te plaatsen. Alle orders zijn bindend ook wanneer u geen bevestiging per mail hebt ontvangen. Plaats niet zomaar een nieuwe reservering wanneer uw bank aangeeft dat de betaling wel is geslaagd. Overleg altijd met onze Klantenservice bij eventuele fouten of problemen.

Vragen over Verzenden
Hoe verzenden jullie de tickets?
Uw tickets worden uiterlijk 24 uur voor aanvang van het evenement bij u afgeleverd per e-mail (e-tickets) of per aangetekende pakketpost. Op het moment dat uw tickets worden verzonden ontvangt u automatisch een e-mail ter bevestiging.

Hoe volg ik de zending van mijn tickets?
Uw tickets worden uiterlijk 24 uur voor aanvang van het evenement bij u afgeleverd per e-mail (e-tickets) of per aangetekende pakketpost. Op het moment dat uw tickets worden verzonden ontvangt u automatisch een e-mail ter bevestiging. Deze bevestiging bevat of de e-tickets als bijlage of u verkrijgt uw unieke track-trace code zodat u de zending kunt traceren bij de gekozen Pakketdienst.

Kan ik mijn tickets ook afhalen?
Nee, onder normale omstandigheden is het niet mogelijk en niet nodig om uw tickets af te halen bij ons op kantoor. Giggotickets heeft dan ook geen bezoekadres beschikbaar gesteld. Wij verzenden alle tickets via e-mail of aangetekende pakketpost. U zult uw kaarten dan ook tijdig op het opgegeven adres of e-mailadres ontvangen.

Kan ik mijn gegevens wijzigen?
Indien u deze gegevens wenst te wijzigen zoals het afleveradres voor uw tickets. Log dan in op uw account en voer de wijziging direct door. Indien dit niet lukt, neem dan contact op met onze Klantenservice.





















veel gestelde vragen, faq, giggotickets, giggo tickets, online kaartverkoop, ticketservice, ticket service, ticketshop, ticket webshop, faq, veel gestelde vragen, giggotickets faq, veel gestelde vragen giggotickets, concert kaarten, concertkaarten, concerttickets, concert tickets, evenement kaarten, evenementen, events, event, cabaret kaarten, cabaret tickets, komedie, dance events, dance tickets, musical kaarten, musical tickets, bekend van tv, tv shows, voorverkoop, vvk, verkoopadressen, tickets kopen, kaartjes,
© KWD Design 2017